השקת פינת מחשבוני ההשקעות שלי

כל החלטה פיננסית דורשת חישובים כלכליים שחוזרים על עצמם מהשקעה להשקעה.

עד כמה שהאינטרנט מלא במידע מרשים, לצערי יש הרבה כלים פשוטים ושימושיים שאי אפשר למצוא. לכן מצאתי את עצמי במהלך השנים בונה כלים שימושיים לעצמי באקסל.

כחלק ממאמר שהתחלתי לעבוד עליו לפני כמה ימים הייתי צריך מחשבון הלוואת שפיצר פשוט. כלומר כלי שיגיד לי כמה אצטרך להחזיר בכל תקופה כדי להחזיר הלוואה בתשלומים שווים. זו נוסחה מתמטית פשוטה והייתי בטוח שלפחות מחשבון כזה אמצא באינטרנט, אך לאכזבת לא הצלחתי למצוא כלי כל כך פשוט בשום מקום, וגם אלה שכן מצאתי הגבילו את החישוב מאוד וניסו למכור לי משכנתה בכל פינה.

זה כל-כך הרגיז אותי שעזבתי את המאמר וניסיתי למצוא דרך לבנות מחשבון שפיצר פשוט בעצמי. מצאתי כלי כזה, למדתי איך משתמשים בו במשך כמה שעות והכנתי מחשבון שפיצר. לאחר שסיימתי עם מחשבון שפיצר שעבד מצוין עלה לי רעיון לעוד מחשבון ועוד מחשבון – כלים שאני עובד איתם באופן קבוע. כך ניצלתי את הימים האחרונים בסגר ובלי מסחר בבורסה כדי לבנות סט התחלתי מכובד של מחשבוני השקעה, כולל:

מחשבון שפיצר – החזר הלוואה בתשלומים שווים

מחשבון כתבי אופציה – תשואה נדרשת וברייק איבן

מחשבון תשואה ממונפת על ההון

תמחור חברה על פי מודל גורדון

תמחור חברה על פי מודל גורדון עם התאמה שלי לחברות צמיחה גבוהה

מחשבון תשואה לפדיון של אגרת חוב

את כל המחשבונים ניתן למצוא בתפריט האתר תחת מחשבוני השקעות

אני עובד על עוד מחשבון שקשור ישירות למאמר שאני עובד עליו. זה מאמר שאני עובד עליו כבר שבוע ודורש הרבה מאוד מחקר. מקווה שאסיים את המאמר יחד עם המחשבון בימים הקרובים.

אלו הרעיונות שעלו לי בינתיים, ומאמין שעם הזמן יעלו לי עוד. הייתי גם בשלב מתקדם של בניית מחשבון בלאק שולס אך לצערי לא מצאתי פתרון בכלי שאני משתמש בו לפונקציית התפלגות נורמלית. בכל אופן דווקא לבלאק שולס יש כלי מקוון מצוין קיים.

מוזמנים להציע רעיונות לכלים שימושיים או להגיב כאן אם משהו לא עובד לכם כמו שצריך.

בנושא אחר לגמרי – מחר אראיין את רני צים ואעלה את הראיון לערוץ היוטוב. הצטרפו לערוץ הטלגרם כדי לעקוב ולהציע שאלות והירשמו לערוץ היוטוב כדי לקבל עדכון כשהסרטון יעלה.

שיהיה לכולנו חג שמח, אחלה יום וסגר קל!

Print Friendly, PDF & Email
Scroll to Top